Jak si zařídit dovolenou i bez peněz

Blíží se doba dovolených a na mě pomalu, ale jistě začíná sedat také taková cestovní horečka. Rád bych někam vyjel, abych změnil stereotyp prostředí, ve kterém se dennodenně pohybuji. Jenže dovolená musí být v mém případě skutečně levná, a to ještě s pomocí dobře zvolené půjčky, které nebudu později litovat. Své postřehy v této věci pak shrnuji v následujícím článku.

Dovolená? Dovolená!

Léto se kvapem blíží a v práci i všude jinde každý mluví pouze o dovolené, jako by jiné téma k rozhovoru na světě ani neexistovalo. Chápu, že je to lidská přirozená touha, ale rád bych se občas pobavil i o něčem jiném, například o hokeji. No a samozřejmě, jak stále kolem sebe slyším: dovolená, dovolená…, vrtá mi hlavou, co v létě budu vlastně podnikat já. Sice nejsem zastánce exotických dovolených, a to ani kdybych spadal do nadstandardní příjmové skupiny, což bohužel nespadám, ale nějakou hezkou dovolenou bych si nechal líbit.

Časově by mi stačil dokonce jen týden či deset dní, nemusím nikde být ani celé dva týdny, i když hodně lidí z mého okolí nedá na rekreační význam dvoutýdenní dovolené dopustit. Právě až po dvou týdnech se může mluvit o skutečném odpočinku, tolik jsem se tedy dočetl z jednoho odborného článku o smyslu rekreace. No, já bych se osobně spokojil i s týdnem. Jenže poslední dobou jsem měl spoustu nepříjemných, ale neodkladných výdajů, takže je moje finanční rezerva zcela vyčerpána. Bohužel nedalo se pořídit jinak, člověk si někdy vybírat nemůže.

Na dovolenou raději za humna

Problém je v tom, že já potřebuji k tomu, abych získal pocit poctivé dovolené, vycestovat za hranice. Nemyslím tím do nějaké bůhvíjak exotické země, ale prostě ocitnout se v prostředí, kde lidé nemluví česky a řeší zase trochu jiné problémy. Právě komunikace v cizím jazyku mi dělá i velmi dobře. Ne proto, že bych tak toužil pilovat svou slovní zásobu, ale v tom, že se můj mozek musí zaobírat novým směrem, abych se s někým efektivně dokázal domluvit, a nemyslím tak příliš na standardní problémy. Pobyt v zahraničí mi prostě nějak přirozeně prospívá. Možná je to rodinnými kořeny, to skutečně nevím, ovšem rád pobývám v jazykově i kulturně pestrém prostředí a s uspokojením do sebe vstřebávám nové vjemy.

Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná…

Moji finanční situaci neilustruje nyní nic více než staré přísloví, že mám jednu kapsu prázdnou a druhou vysypanou. Ano, to u mě platí. Půjčovat si od rodinných příslušníků, přátel a známých se mi moc nezamlouvá, protože si myslím, že to vztahům nijak neprospívá. Tedy v náročných životních situacích je samozřejmě vhodné obrátit se o pomoc na své nejbližší, stejně jako i recipročně finanční pomoc poskytnout, ale říkat si o peníze na dovolenou se prostě nehodí. Takže mi nezbývá nic jiného než se zaměřit na objevení nějaké pro mě skutečně optimální půjčky, která se mi nevymstí.

Ze zkušenosti vím, že je poměrně dobrým tahem dívat se přednostně na nabídku nízkonákladových bank, protože u nich jsou poplatky skutečně stlačeny na minimum. Jako vhodná varianta se mi mimo jiné je levná půjčka od mBank. Výhodou je, že se podmínky této půjčky dají zvýhodnit uzavřením pojištění. Je-li toto pojištění uzavřeno, dochází k poskytnutí částky od 10 000 Kč do 600 000 Kč, doba splatnosti je 12 až 84 měsíců, úroková sazba je 7,9 % ročně a RPSN, tj. roční procentní sazba nákladů, pak 13,96 %. RPSN je vyšší proto, že jsou zde v této variantě zahrnuty náklady pojištění.

Pojištění, nepojištění a první půjčka

Není-li uzavřeno toto pojištění schopnosti splácet, je poskytnuta stejná suma, tj. 10 000 Kč až 600 000 Kč, se stejnou dobou splatnosti, tj. 12 až 84 měsíců, úroková sazba však již narůstá na hodnotu 9,9 % ročně a RPSN naopak klesá na úroveň 10,36 %, protože se v ní nerozpouští náklady pojištění. Za mě tedy jednoznačně převažuje varianta s uzavřením pojištění, protože úroková míra se tak dostane dolů o celá dvě procenta a navíc budu krytý pro případ nějaké budoucí nepříznivé situace, což se bohužel lehce může stát. Neštěstí totiž nechodí po horách, ale po lidech.

Ještě jedno řešení mi přijde dobré a tím je první bezúročná půjčka od mBank. Půjčím-li si zde 40 000 Kč, musím vrátit 40 000 Kč. Zaplatím ještě 800 Kč jako poplatek, který je pouze jednorázový, ale nic dalšího již účtováno nebude. Takže se asi poohlédnu ještě ve vodách mBank. Já totiž na tu dovolenou hrozně chci jet!

Komentáře

  1. Půjčovat si peníze na dovolenou nebo auto mi přijde strašně zbytečné. Já jsem se také dostala do velkých dluhů, ale jen díky tomu, že jsem potřebovala peníze na bydlení. Manžel mě vyhodil z domu a celkově to bylo dost ošklivé období. Dokázala jsem si ale poradit. Našla jsem si oddlužení podmínky a ze dluhů se dostala. Všechno se dá nějak vyřešit :-) .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Koupelna podle chlapa

Jaká střešní krytina je nejlepší

Myslete na vaši bezpečnost i na cestách. Jak sjednat cestovní pojištění?